Voorbereiding

10 juli 2015

Enkele weken voor onze fietsvakantie laten wij onze rijwielen grondig nakijken en enkele onderdelen vervangen. Ook schaffen wij een fietscomputer aan waarmee wij onze route gemakkelijk moeten kunnen volgen en ook registreren.

Bij wijze van training rijden wij de route van de laatste marathon van Leiden na. Bovendien leggen wij tijdig de eerste etappe van de Limesroute af. Daarmee lossen wij soepel een onderling probleem op: Rianne wil namelijk voor de vakantie van huis uit vertrekken en Bob wil starten bij het begin van de officiële fietsroute. Nu krijgen wij allebei onze zin.

Twee weken voor vertrek begint Rianne al met de voorbereiding: het klaarleggen van de kleding die mee gaat. Eerst groeien de stapels, daarna worden ze ook weer kleiner, want wij willen niet  te bagage vervoeren. Dit jaar nemen wij geen voortassen mee. Per persoon moeten wij het doen met twee achtertassen en een stuurtasje.

Het huis poetsen, de laatste boodschappen doen, de tassen inpakken, de weersvoorspelling voor de komende dagen checken. En dan kunnen we gaan.