Laatste dag in de camper

19 oktober 2016 - Melbourne, Australië

Woensdag 19 oktober 2016

Vannacht was het extreem koud. Buitentemperatuur onbekend, maar binnen daalde de temperatuur tot 6 graden. De warme kruiken die Rianne gisteravond voor ons had gemaakt, zijn door onze koude voeten snel afgekoeld. Een paar keer worden wij wakker van de kou. Wij leggen windjacks, regenjassen, lange broeken t-shirts op ons dekbed om extra bescherming tegen de kou te creëren. Om 6 uur in de ochtend maakt Rianne de kruiken opnieuw warm. Daardoor lukt het mij om tot half tien te slapen. Dan vindt Rianne het tijd worden om mij wakker te maken.

Normaal moet je voor tien uur ’s ochtends uitchecken. Dat lukt ons vandaag niet. Een medewerker van de camping gaat met zijn motormaaier demonstratief alle grasplaatsen om ons heen maaien. Om elf uur verlaten wij de camping. Pas na de koffie.

Wij gaan niet naar Philip Island. Bij de terugkeer van de pinguïns zit je op tribunes te kijken en mag je geen foto’s maken. Weinig interessant. De koala’s zitten in een natuurpark dat dienst doet als vermaakcentrum voor toeristen. Volgens ons geen natuurlijke omgeving. Daarom zien wij ervan af, een dure overtocht met een veerpont te maken en kilometers om te rijden.

Via de ook al grote stad Geelong rijden wij over de vier-, soms zesbaans Princes Freeway naar Melbourne. In een buitenwijk in het noordwesten van de stad moeten wij morgen de camper inleveren. Aan dezelfde weg waar wij dan moeten zijn, vinden wij een plekje op de camping.

Eerst doen wij nog een paar boodschappen en vullen de benzinetank omdat dat nu eenmaal contractueel is overeengekomen. Daarna begint Rianne met het inpakken van onze koffer en rugzak en het schoonmaken van het interieur van de wagen.

Na gedane arbeid is het een goed biertje drinken in een hotel 100 meter verderop. Als je zou willen, zou je je intussen ook kunnen vermaken met voetbal- en rugbywedstrijden, paarden- en hondenraces, of gokautomaten. Wij beperken ons tot het biertje.

Intussen wordt het weer kouder. Vannacht toch maar weer een kruik.

1. Agnes en Dafne:
    21 oktober 2016
    Hoi Rianne en Bob, leuk om jullie reis te volgen!
    Hartstikke bedankt voor jullie kaart.

Heel veel plezier!

Groetjes,