Infinity Pool

11 september 2016 - Lake Argyle, Australië

Zondag 11 september 2016

Zondagochtend. De weg van Wyndham naar Kununurra is 100 km lang. Om 9 uur vertrekken wij. Op de eerste 55 km komen wij precies 10 auto’s tegen. Daarna wordt het drukker: op de laatste 45 km nog 46 auto’s.

Zeventig kilometer voorbij Kununurra komen wij bij Lake Argyle. Ter hoogte van de dam die het meer afsluit. Als het water in het meer te hoog staat, loopt het over de dam naar de Ord rivier, die zich lager gelegen voortzet en enkele kilometers verderop het Lake Kununurra vult.

Hier is een prachtige, parkachtige camping. Gelegen aan de rand van een kloof. Precies op de rand van de berg is een zwembad aangelegd. Zelfs in twee etages. Als je vanuit de juiste invalhoek kijkt, zie je drie niveaus water achter elkaar. Twee van het zwembad, een van het meer. Aan de overkant van eht water ligt een eiland en daarachter zet het meer zich opnieuw voort. Een bijna oneindige herhaling van water. Geen wonder dat dit zwembad met dit uitzicht de Infinity Pool heet. Aan de andere kant van de kloof een mooie bruine berg. Daarbovenuit stekend een kale lichter gekleurde bergkam. Om ons heen gras, door besproeiing goed groen gehouden, palmbomen, ficussen, kapokbomen met gele bloemen. Boven ons blauwe lucht met witte wolken. Een middag om oneindig rond de pool te vertoeven.

’s Avonds is er bij de bar live music. Een trio uit Nieuw-Zeeland speelt en zingt sfeervolle populaire muziek. Om kwart voor negen stoppen zij daarmee. Om negen uur zitten nog steeds mensen bij hun caravan buiten. Een unicum. Op de meeste campings is iedereen rond die tijd naar bed. Niet zo vreemd overigens. Hier gaat om 5:22 uur de zon op en om 5:20 uur weer onder. Het dag-nacht-ritme ligt hier anders dan in Nederland. Geleidelijk passen wij ons daaraan aan. ’s Morgens gaat dat beter dan ‘s avonds.

Om half tien is alles stil op de camping en is iedereen naar bed. Zoals vaker zijn wij weer de laatsten. Wij doen om tien uur de buitenlamp van onze camper uit.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Hans Koning:
    12 september 2016
    Windham of all places is niet benaderbaar. Waarschijnlijk iets misgegaan mat het erop zetten.