Fruitdag

12 september 2016 - Lake Argyle, Australië

Maandag 12 september 2016

Tijdens onze volgende etappe zullen wij de grens tussen West-Australië en Northern Territory passeren. Onze fruit- en groentevoorraad is nog niet op. In ons boekje lezen wij dat het streng verboden is om vers fruit, verse groente en levende kikkers mee te nemen. Elke auto wordt gecontroleerd en bij geconstateerde overtredingen worden hoge boete opgelegd. Wij besluiten nog een dag langer bij Lake Argyle te blijven en onze voorraad liever op te eten dan weg te gooien.

Als wij een dag extra hebben geboekt en betaald, zegt de dame van de receptie dat de strenge grensregels alleen gelden bij binnenkomst in de Kimberley. Niet bij vertrek. Wij zullen dus bij het binnenrijden van Northern Territory niet worden gecontroleerd en er zijn ook geen boetes te verwachten.

Intussen hebben wij geen spijt van ons besluit om een dag langer te blijven. Voor de middag rijden en wandelen wij naar verschillende uitkijkpunten, vanwaar wij prachtige vergezichten over Lake Argyle hebben. Wij rijden ook naar en over de Ord dam. Aan de andere kant van de rivier ligt een officiële picknickplaats, waar je kunt desgewenst zelfs kunt barbecueën. Het is een paradijselijk parkje. Alleen vreemde vogelgeluiden verstoren hier de stilte. Ook de vogels zelf kennen wij niet, maar ze zijn mooi en in elk geval anders dan die in Nederland.

Na de middag luieren wij wat op de camping. Natuurlijk genieten we nog van de rust, de zon en van de Infinity Pool.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Anneke:
    12 september 2016
    Great stuff jullie boeiende reisverhaal dat regelmatig op ons scherm verschijnt, en ook hebben we genoten van de prachtige "reflectiefoto's" horend bij een eerdere aflevering . De grey nomads are still going strong.........dus no worries !